Kas yra medijų ir informacinis raštingumas?

Sveiki, skaitmeninio pasaulio piliečiai! Jeigu prisijungėte prie šio kurso, turbūt norėtumėte sužinoti daugiau apie medijų ir informacinį raštingumą? O ar jau kada girdėjote šią sąvoką? Ar numanote, ką ji galėtų reikšti?

Šis kursas sukurtas visiems praleidžiantiems nemažą laiko dalį socialinėse medijose, naujienų portaluose, klausantis muzikos ar tinklalaidžių (podcasts), kuriant ir dalinantis turiniu, ieškant informacijos, mokantis ir naršant interneto platybėse esantį turinį. Dabar įsivaizduokite, kad bent pusdieniui atsiribojote nuo interneto. Ar manote, kad pavyktų išvengti kitais kanalais siunčiamų įvairaus formato žinučių? Ryte turbūt nugirstumėte televizorių ar radiją fone, jeigu važiuojate viešuoju transportu, galbūt užmestumėte akį į ekraną ir jame esančias žinutes arba įsijungtumėte žaidimą telefone? O gal vairuotojas klausosi radijo? Jeigu tik žvelgtumėte pro langą nekreipdami dėmesio į jokius ekranus, galbūt pastebėtumėte reklaminę iškabą, o gal reklamą ant automobilio ar pastato? Išlipę pastebėtumėte reklamą stotelėje, skelbimą lentoje, iškabą virš parduotuvės ir t. t. Turbūt jau suprantate, kad laikais, kuriais gyvename, informacija ir medijos mus supa kiekviename žingsnyje. Medijoms galime priskirti televiziją, spaudą, radiją, knygas, vaizdo žaidimus, internetą, mobiliuosius telefonus, socialines medijas, reklamą… ir sąrašą dar galėtume tęsti (daugiau sužinosite modulyje Medijos).

Medijos gali būti skirtingos – tradicinės, tokios kaip knyga, arba šiuolaikinės, kurios sparčiai keičiasi su technologijų vystymusi, pavyzdžiui, išmanieji telefonai. Taip pat medijos turi tikslą, o jų siunčiamos žinutės perduoda tam tikrą informaciją, požiūrius ar įsitikinimus. Norėdami geriau suprasti medijas ir mus supančią informaciją, ugdykime medijų ir informacinio raštingumo kompetencijas – kaip rasti, atsirinkti ir kritiškai vertinti informaciją bei medijų turinį, suprasti medijų tikslus (o jie gali būti patys įvairiausi – įtikinti, parduoti, įteikti tam tikrą požiūrį ir pan.), žinoti medijų veikimo principus ir gebėti jas naudoti saviraiškai, ugdyti įgūdžius, reikalingus kurti medijų turiniui, išmokti atpažinti netikras naujienas ir melagingą informaciją. Tam ir skirtas šis edukacinis kursas: kartu mokysimės, analizuosime pavyzdžius, atliksime smagias užduotis ir bandysime įgytas žinias pritaikyti praktiškai. Prisijunkite prie mūsų ir tapkime atsakingais ir kritiškai mąstančiais šiuolaikinių medijų vartotojais! 


Paskutinį kartą modifikuota: Penktadienis, 2019 balandžio 12, 11:26