Kompiuterio aparatinės įrangos
komponentas, naudojamas grafinėse sąsajose ir skirtas grafiniams duomenims į
kompiuterį įvesti: valdyti žymeklį
ekrane, žymėti objektus, jais manipuliuoti.
Būna laidinės ar belaidės, iš
kurių duomenys į kompiuterį persiunčiami radijo bangomis arba
infraraudonaisiais spinduliais.
Pelė turi vieną, du
(dažniausiai) ar daugiau klavišų, apačioje – judėjimo atpažinimo įtaisą. Pelė
stumdoma ant lygaus paviršiaus (pvz., stalo) arba specialaus padėkliuko,
vadinamo pelės kilimėliu. Jos judesį atitinka pelės žymeklio judesys
kompiuterio ekrane.
Mechaninės pelės apačioje
judėjimo atpažinimo įtaisas – rutuliukas. Optinė pelė vietoj rutuliuko turi
optinį įtaisą. Tai miniatiūrinis šviesos šaltinis ir įtaisas, priimantis ir
analizuojantis šviesą, atspindėtą nuo paviršiaus, kuriuo juda pelė. Jis pelės
judesį nustato tiksliau, negu rutuliukas. Nebereikia ir kilimėlio, nes nėra
rutuliuko, kuriam buvo reikalingas geras sukibimas su paviršiumi, kuriuo juda
pelė.
Dažniausiai pelė turi du
klavišus ir ratuką. Pasirenkant komandas ekrane arba žymint objektus,
spustelimas (spragtelimas) klavišas. Sukiojant ratuką slenkamas ekrano vaizdas
arba atliekami kiti veiksmai.