žinomo kartojimų skaičiaus ciklas; sin. besąlygis ciklas
Kirčiavimas:
ži̇̀nomo kartójimų skai̇̃čiaus ci̇̀klas;
sin. besą́lygis ci̇̀klas
Sąvokos apibrėžtis ir aiškinimas:
Programavimo konstrukcija veiksmų sekai kartoti
žinomą kartų skaičių.
Tekstinėse programavimo kalbose šio ciklo pavyzdys
galėtų atrodyti taip:
for i:= 1 to 10 do
writeln(i);
Šis ciklas (parašytas Paskalio programavimo kalba)
bus vykdomas 10 kartų (kol ciklo kintamojo i reikšmė kinta nuo 1 iki 10) ir jo
vykdymo rezultatas – parašyti ekrane skaičiai nuo 1 iki 10.
„ScratchJr“ ar „Scratch“ aplinkoje žinomo kartojimų
skaičiaus ciklas reiškiamas specialiu bloku, kuriame nurodoma, kiek kartų
kartoti į bloką įterptą blokų seką.
Pavyzdžiui, žemiau pateikta „ScratchJr“ blokų seka
reiškia, kad pradėjus programą reikia kartoti judesių seką iš 5 blokų 3 kartus: