-
Matematinis ugdymas
Parengė: doc. dr. Laima Tomėnienė, Dainius Mauricas.
Medžiaga skirta Specialiosios pedagogikos ir logopedijos programos studentams. Ji bus naudojama realizuojant dalyko ,,Matematinis ugdymas“ 3 skyriaus „Mokinių, turinčių skirtingo lygio SUP, matematikos mokymas pradinėse klasėse“ turinį. Tikslinė grupė – būsimi specialieji pedagogai, logopedai. Medžiagoje pateikiama: teorinis 5 temų ,,Paprastieji žodiniai uždaviniai“, ,,Pirmosios dešimties mokymas“, ,,Antrosios dešimties mokymas“, ,,Pirmojo šimto mokymas“ ir ,,Daugybos ir dalybos mokymas“ pagrindimas – vaizdo įrašai ar interaktyvios knygos puslapiai, interaktyvios užduotys ,,Pasitikrinkite“ (1-4 temose), padedančios įtvirtinti įgytas žinias ir gebėjimus, o 5-oje temoje – kūrybinė užduotis savarankiškai sukurti skaitmeninę priemonę, pasinaudoti mobiliojo telefono ir QR kodo nuskaitymo programėlės galimybėmis susirasti ir atsisiųsti reikiamą programą, susipažinti su SMART Notebook programos naudojimo vadovu, užduočių kūrimui skirtais šablonais ir kitų pedagogų sukurtų interaktyvių užduočių pavyzdžiais. 1-4 temų mokymui sukurtose interaktyviose knygose pateikiamos įvairaus pobūdžio įsivertinimui ir žinių įtvirtinimui skirtos skaitmenizuotos užduotys: įkelti į tekstą praleistus žodžius, rasti teisingą(-us) atsakymą(-us), nurodyti, kuris teiginys yra teisingas/klaidingas, nutempti žodį/žodžių junginį į reikiamą laukelį, pažymėti užduočių atlikimo sekas/etapus, išskirti pagrindinę informaciją. Savikontrolei parinkti trys kriterijai, kurie padeda besimokančiajam įsivertinti video įraše pateiktos metodikos įsisavinimo kokybę, pateikiamas paskatinimas dar kartą (jei reikia) peržiūrėti atitinkamą vaizdo įrašą. 5-os temos skaitmenizuotoje priemonėje kartu su teorine medžiaga studentams pateikiama kūrybinė užduotis – panaudojant SMART Notebook įrankį, pasirinktinai vienai iš nurodytų ,,knygos“ puslapiuose esančių padalomosios medžiagos užduočių lapų sukurti interaktyvią priemonę. Sukurtos skaitmenizuotos priemonės padės studentams susipažinti su matematinių gebėjimų ugdymo sistema žemesnėse klasėse; išmoks taikyti didaktines nuostatas planuojant, individualizuojant ir pritaikant matematinio ugdymo turinį, vertinti skirtingo lygio specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių pasiekimus, modeliuoti mokymą(si) ir specialiojo pedagogo pagalbą pamokoje; taikyti šiuolaikines informacines komunikacines technologijas matematinio ugdymo procese. Atliekant užduotis studentai naudoja įvairius skaitmeninius įrankius: Bookcreator, MS PowerPoint + Movie Maker, Lumi, FLIPHTML5, QRCode Monkey, SMART Notebook.